Jak powinien wyglądać zdrowy posiłek

Wiele osób zaczynających swoją przygodę z odchudzaniem nie wie co, kiedy i w jakich ilościach jeść, aby schudnąć.

Dla takich osób przygotowałam mini ściągę z tego jak dobierać posiłki i co jeść, aby dobrze wyglądać i pozbyć się niechcianych kilogramów.

1 Śniadanie– to posiłek, który powinien Ci zapewnić energię na cały dzień. Dzięki temu, że jesz go zazwyczaj kilkanaście minut po przebudzeniu możesz sobie pozwolić na obfity posiłek, ponieważ Twój organizm będzie miał sporo czasu, by go strawić i spalić.

Co powinno zawierać śniadanie?

* węglowodany złożone- np. pełnoziarniste pieczywo, płatki zbożowe, komosa ryżowa
* białko – chude sery, jajka, nabiał, wędliny, ryby, pasty z warzyw, strączkowe warzywa
* zdrowe tłuszcze- orzechy, nasiona, pestki, awokado, oleje roślinne
* porcję warzyw/ owoców

2 Obiad– to główny posiłek w ciągu dnia. Dobrze, jeśli będzie ciepły i sycący.

Co powinien zawierać obiad?

* węglowodany złożone- np. kasze, ryż, makaron, ziemniaki
* białka- ryby, nabiał, jaja, mięso z indyka lub kurczaka
* warzywa- surowe lub gotowane, powinny stanowić 1/2 zawartości posiłku

3 Kolacja– to ostatni posiłek w ciągu dnia. Powinna być zjedzona 2-3 godziny przed snem. Na kolację warto wybrać produkty lekkostrawne i łatwe w trawieniu

Co powinna zawierać kolacja

* białka- chude mięso, nabiał, jaja, ryby
* warzywa – omijaj jednak strączkowe, ponieważ powodują wzdęcia

Potrzebujesz konkretnych przykładów?
Zerknij tutaj

Mam nadzieję, że ta mini ściąga trochę Ci pomoże i łatwiej będzie Ci komponować posiłki.

Dodaj komentarz