deser

Jak pokonać apetyt na słodycze?

Ten problem dotyczy wielu osób, które walczą z nadwagą.
Sięgamy po słodycze ponieważ kojarzą się nam z czymś dobrym i przyjemnym.
Od dziecka byliśmy wynagradzani za dobre sprawowanie czymś słodkim.
Byłaś grzeczna u lekarza? Rodzice w nagrodę kupili Ci ulubiony wafelek.

Głównym powodem przez który sięgamy po słodycze jest jednak nieregularna i niezbilansowana dieta. Posiłki bogate w węglowodany złożone (np. pełnoziarniste produkty) jedzone co 3-4 godziny utrzymują stały poziom glukozy we krwi i chronią przed napadami na słodkie.
Ważna jest zatem zdrowa i zróżnicowana dieta.

Jednak co zrobić w momencie, gdy zaczynasz mieć ochotę na czekoladę czy batonika?

1. Pij wodę między posiłkami, w ten sposób wypełnisz żołądek.

2. Jedz 5 pełnowartościowych posiłków dziennie.

3. Zastąp kupne słodycze takimi, które sama przygotujesz w domu. Dzięki temu masz wpływ na ich skład. Przykładowe przepisy znajdziesz tutaj.

4. Planuj swoje posiłki dzień wcześniej. Przygotuj zdrowe przekąski do pracy czy szkoły. Dzięki temu nie będą Cię kusiły batoniki czy drożdżówki ze sklepu obok i cały czas będziesz miała kontrolę nad tym, co jesz.

5. Sięgaj po produkty bogate w białko. Skutecznie obniżają one ochotę na słodycze. Może zamiast czekolady zjesz jogurt naturalny z pokrojonymi owocami?

Jeśli jednak nie potrafisz wytrzymać dnia bez czegoś słodkiego sięgaj po słodycze, które sama przygotujesz w domu. Będą zdrowsze, bardziej wartościowe, a jednocześnie smaczne. Rozpieścisz swoje kubki smakowe, a przy okazji nie będziesz się musiała martwić o swoją wagę. Kilka ciekawych przepisów znajdziesz TUTAJ.