Dieta Ryżowa – opinie, efekty, jadłospis, zasady

by on July 4, 2012 · 1 comment

in Opinie

dieta ryżowa

Diety krajów wschodzącego słońca, należą do jednych z najzdrowszych i tych które pomagają w szybkim odchudzaniu. Sprawdźmy zatem czy i dieta ryżowa zalicza się do tego zaszczytnego grona.

Początek diety zapowiada się dość dobrze, twórcy bowiem uważają że dieta nie powinna trwać dłużej niż 2 do 4 tygodni.

Co więcej dieta jest przeznaczona dla diabetyków, dla ludzi borykających się z obsesyjnym objadaniem się, z chorobami serca. Zatem dieta nie tylko jest dobra dla szybkiego odchudzania, ale również bezpieczna i zdrowa.

Dieta może się pochwalić dość dobrymi rekomendacjami w samej Japonii uzdrowiła ponad 18000 ludzi, pamiętajmy o tym ze powstała ona w 1934 roku, więc ma już za sobą trochę doświadczenia w odchudzaniu. Twórcy diety podkreślają, że dieta nie nadaje się tylko do odchudzania, czy walki w chorobami, ale również ze stresem i przemęczeniem.

Zatem jak wygląda podstawowe menu diety ryżowej?

Wiec mamy do wyboru, warzywa, owoce, ryż, fasolę, ryby i rzecz jasna ryż. Dieta bardzo duży nacisk kładzie na szybkie odchudzanie a to głownie dzięki zmienności posiłków.

Zatem jak wygląda podstawowy jadłospis diety? Bardzo prosto:

Dzień 1: Podstawowa dieta ryżowa

     Śniadanie, obiad, kolacja: 2 porcje skrobi, 2 owoce

Dzień 2 do 7: lakto-wegetariańska Dieta ryżowa

     Śniadanie: 1 porcja skrobi, 1 porcja beztłuszczowego nabiału, 1 owoc
     Obiad i kolacja: 3 porcje skrobi, 3 warzywa, 1 owoc

Podstawowe zasady tego co powinno zawierać każde danie:

     1 porcja skrobi = 1 kromka chleba, 1/3 szklanki ugotowanego ryżu lub fasoli, lub 1/2 szklanki gotowanego makaronu
     1 owoc = 1 średniej wielkości owoc, 1/2 banana, lub 1 owoc pokrojony
     1 porcja warzyw = 1 szklanka nie gotowanych lub 1/2 filiżanki gotowanych warzyw
     1 porcja nabiału = 1 szklanka mleka, 1 szklanka jogurtu lub 1/2 szklanki sera.

Dieta również bardzo negatywnie odnosi się do soli, uważając ze stanowi ona problem nie tylko w odchudzaniu ale również w poważnych chorobach.

Sól stymuluje apetyt i jeszcze zatrzymuje wodę w organizmie. Co więcej sól jest odpowiedzialna za choroby serca, nadciśnienie i wreszcie nadwagę.

To samo dotyczy tłuszczy, z tym ze tutaj dieta już jest mniej restrykcyjna, i zaleca mniejsze spożywanie tłuszczu w diecie.

Przejdźmy zatem do podsumowania.

Czy ta dieta pozwala schudnąć z brzucha? Na pewno i to jeszcze w zdrowy sposób. Diety wschodu maja to do siebie że łatwo na nich schudnąć, gorzej jest z utrzymaniem tej wagi, głownie ze względu na niską kaloryczność.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/6 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Dieta Ryżowa - opinie, efekty, jadłospis, zasady, 5.0 out of 6 based on 3 ratings

Spokrewnione słowa

Share
Podziel Się
Śledź Nowości

{ 1 comment }

Previous post:

Next post: