nie jedź cukru jak chcesz schudnąć

Dieta cukrowa, dla uzależnionych od cukru – opinie, efekty, jadłospis

Któż z nas nie lubi słodkości, zawsze je lubimy. Nie będę wspominała o tym jak bardzo kiedy prowadzimy dietę. Czasem mamy taką ochotę, iż może wydawać, się ze cukier stanowi sens naszego życia. Jaki zatem jadłospis ma dla nas dieta cukrowa? Czym nas zaskoczy? Może to skuteczny sposób na szybkie odchudzanie? Sprawdźmy.

Założenia diety, są bardzo kontrowersyjne jak na nasze czasy. Autorzy już na początku starają się nam pokazać mit niezdrowego cukru, wmawiając nam, że nie jest on taki zły! Pokazują nam ze tylko odpowiedni dobór cukrów w diecie pozwoli nam na zmniejszenie wagi. Przyznam szczerze że to dość zaskakujące. To jeszcze jednak nie koniec, sugerują bowiem że tylko spożywanie odpowiednich węglowodanów pozwoli nam na spalenie więcej ilości kalorii i przyśpieszy metabolizm.

Zatem jak wygląda szczegółowy jadłospis diety cukrowej?

Już w pierwszym tygodniu jesteśmy zmuszeni do obniżenia dziennej ilości przyjmowanych kalorii do 1200kcal. Dopiero po zakończeniu 21 dnia możemy dawkę kaloryczną zwiększyć do 1600 kalorii.

Raz w tygodniu mamy przyzwolenie na jedzenie słodyczy takich jak: czekolada, ciasta, piwo oraz wino.

Dieta nakazuje ściśle się trzymać 5 podstawowych zasad jeśli chcemy szybko i skutecznie schudnąć z brzucha.

Oto i one:

1) Należy po każdym posiłku zjeść coś małego i słodkiego
2) Każdy posiłek powinien się składać z równych porcji tj, białka, tłuszczy, warzyw i owoców. Po około 25 % każda.
3) Porcje dań powinny być raczej małe.
4) Należy unikać dojadania i przekąsek

Zasady te mają pomów zwiększyć nam metabolizm i przy okazji zablokować nasz apetyt na podjadanie i jedzenie słodkości. Zatem jakie produkty pomogą nam w przyśpieszeniu odchudzania?

Oto i one:

Pełnoziarnisty chleb
Makarony
Płatki
Brązowy ryż
Owsianka
Ziemniaki
Banany
Fasola
Jabłka
Brokuły
Ogórki
Ryby
Jogurty
Jajka
Sery
Zielona herbata

Lista jak widać dosyć długa, zatem jak przedstawia się szczegółowy jadłospis tej diety?

Spójrzmy zatem:

1) Śniadanie: Baton musli, lub po prostu musli, banan
2) Obiad: kanapka z kurczakiem
3) Podwieczorek: jogurt grecki, łyżka miodu, kilka łyżek owsianki
4) Kolacja: łosoś z ziemniakami

Żelazną zasadą szybkiego odchudzania według twórców tej diety jest stała aktywność fizyczna. Oprócz cięższych ćwiczeń 2 do 3 razy w tygodniu, proponuje się również ćwiczenia aerobiku, również jazdę na rowerze i spacery.

Zatem jakie są zalety diety cukrowej? Przekonajmy się:

– Dość dobra jeśli bardzo lubimy słodycze i nie jesteśmy w stanie sobie ich odmówić.
– Pokazuje ze można jeść cukry w zdrowy sposób
– Bardzo dokładny jadłospis
– Całkiem przyjemna będzie dla wegetarian

Zatem jakie są wady diety cukrowej?

Tytuł może trochę mylić, bowiem nie jest to dieta w stylu jedz dziennie 200 pączków i chudnij 1 kilogram dziennie. Dieta ma bardziej na celu eliminowanie niezdrowych cukrów a co za tym idzie zrzucenie kilku kilogramów

Pierwsze tygodnie diety mogą być trudne do wytrzymania ze względu na ograniczoną ilość kalorii tylko do 1200
Pozwala na jedzenie przetworzonych produktów jak płatki kukurydziane, moim zdaniem nie nadają się za bardzo do diety.

Podsumowując, dieta obiecuje nam 10 kilogramów w 30 dni. Niestety jeśli ktoś bardzo lubi słodycze, może być tą dietą rozczarowany, ponieważ ona ma leczyć ze spożywania cukru, a nie odchudzać cukrem. Założenie diety mają swój sens i na pewno niektórzy ludzi na niej schudną.

3 komentarze do “Dieta cukrowa, dla uzależnionych od cukru – opinie, efekty, jadłospis

  1. Hmm…zainteresowało mnie to, gdyż jak zapewne wiekszośc osób walczących z odchudzaniem mam problemy z przekąskami, i to jak zwykle z tymi słodkimi. Chetnie również poczytała bym nieco o dietach dietoksowych, które przede wszystkim oczyszczają organizm.

  2. Ja np. bardzo lubie słodycze a jak są takie upały to zamiast słodkosci objadam sie sorbetami. Ostatnio wyczytałam ze 4 gałki sorbetu z grycana to tylko 120 kcal … można sie opychac i na pewno będzie zdrowo i nie przytyję 🙂

Komentowanie zostało wyłączone.