dziecko

Dbaj o swoje dziecko od najmłodszych lat

Chciałabyś, aby Twoje dziecko w przyszłości nie popełniało tych samych błędów żywieniowych co Ty? Chciałabyś, aby było zdrowe i nie musiało się martwić chorobami i otyłością?

Na pewno byś chciała! Przecież każda matka chce do swojego dziecka jak najlepiej.
Pamiętaj jednak, że masz ogromny wpływ na to jak będzie się odżywiało Twoje dziecko.
Jeśli od najmłodszych lat wpoisz mu zdrowe zasady to w 99% przypadków Twój maluch będzie je stosował w dorosłym życiu.

Dzisiaj chciałabym Ci przedstawić kilka produktów, które według reklam są idealne dla Twojego dziecka… Jak jest w rzeczywistości? Czytaj dalej, bo możesz zostać w szoku…
1. „Słoiczki” - czyli pierwsze dania, które podajesz dziecku. 1 słoiczek = 16g węglowodanów + regulator kwasowości. Czy 4-5 miesięczne dziecko ich potrzebuje? Nie sądzę. Reklamy wpajają Ci, że to najlepszy wybór: wszystko ekologiczne, bez konserwantów, chemii i w ogóle takie „cacy”. Wierz mi- te deserki, kaszki i inne „dobrocie” nie mają nic wspólnego ze zdrowym jedzeniem.
Lepiej kup świeże owoce i warzywa, zblenduj i podawaj dziecku. Jeśli od początku będziesz przyzwyczajała dziecko do takiego smaku to będzie je uwielbiało.

2. Biszkopciki, ciasteczka i inne cukrowe pułapki- tak, tak to te idealne przekąski dla Twojego malucha. Przeczytaj sobie skład, który ciągnie się na kilka linijek, a połowy składników nie jesteś w stanie wymówić. Naprawdę chcesz podać to dziecku?

3. Płatki śniadaniowe- tutaj nie tylko dotyczy to dzieci. Niestety płatki w wersji FIT dla dorosłych są takie same- cukier na talerzu. Jeśli myślisz, że jedząc je schudniesz, a swojemu dziecku podajesz pożywne i smaczne śniadanie, to niestety jesteś w błędzie. Płatki to zestaw cukru, oleju, emulgatorów, kwasów tłuszczowych i innej pysznej chemii.

4. Jogurty owocowe- niestety kolejne kłamstwo. Widzisz reklamę w której ogromny, soczysty owoc wpada do jogurtu. Wydaje Ci się, że jest zdrowy, bo dodatkowo zawiera żywe kultury bakterii. Nic tylko się zajadać…. cukrem. Większość jogurtów zawiera około 3% owoców. Dlaczego więc są takie słodkie i pyszne? Chyba nie muszę Ci mówić… Jeśli Twój maluch lubi jogurty to kup jogurt naturalny i podawaj go z pokrojonymi kawałkami owoców lub domowym musem z owoców (owoce blendujesz). Smaczne, zdrowe i banalnie proste do zrobienia.

5. Soczki, wody smakowe i inne słodziki z płynie- błagam, przeczytaj ich skład. To tak jak byś zrobiła sobie herbatę z 10 łyżeczkami cukru, doprawioną domestosem. Ucz swoje dziecko, aby piło wodę. Podziękuje Ci za to szybciej niż myślisz. Do wody możesz dodać ulubione owoce, warzywa, miód albo sok z cytryny czy pomarańczy.

Oczywiście pułapek czeka mnóstwo. Sklepowe półki nie na daremno uginają się od czekolad, batoników, ciasteczek, słodkich napoi i innych świństw.

Wiem co sobie pomyślałaś- „nie popadajmy w paranoje”, przecież „od czasu do czasu można”.
Oczywiści, że tak, OD CZASU DO CZASU, a najlepiej jak najmniej.

Wiem, że Twoje dziecko uwielbia słodycze, wiem, że chcesz mu sprawić radość i kupić coś słodkiego, ale pamiętaj o tym, by zachować umiar. Jeśli dziecko raz na jakiś czas zje coś niezdrowego to nic się nie stanie, ale zdrowe nawyki, które wpoisz mu od początku będą mu towarzyszyły przez całe życie. Po co ma pić colę, skoro może sięgnąć po wodę i tak samo ugasi pragnienie?
Właśnie takie drobne decyzje odbijają się na jego zdrowiu. Naucz go, aby wybierało świadomie.