3 sposoby: jak zdobyć motywację do odchudzania

Ostatnio zrobiłam małą ankietę i wyszło z niej, że ponad 60% osób, które walczą z nadwagą ma problem z MOTYWACJĄ.

Dlatego dziś chciałabym dać Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci w zrealizowaniu celu.

1. Ustal realne cele– znasz siebie najlepiej. Nie planuj, że codziennie będziesz biegała o 5 rano, gdy masz problem by wstać z łóżka o 8:00…

Nie rzucaj się na głęboką wodę. Schudniecie w miesiąc 20kg jest bardzo kuszące, ale raczej nierealne. Ustal, że np. schudniesz 3kg. To da się zrobić bardzo łatwo, a kiedy osiągniesz cel Twoja motywacja wzrośnie.

Gdy widzisz efekty masz ochotę na więcej!

2. Nie wymagaj od siebie wszystkiego naraz- fajnie byłoby od razu rzucić palenie, gazowane napoje, jeść zdrowo, unikać słodyczy, fast foodów itd.

Z doświadczenia wiem jednak, że jest to cholernie trudne. Kiedy zabierzesz sobie wszystko co lubisz będziesz traktowała dietę jak karę. To nie jest fajne!

Ustal np. że od dziś przynajmniej jeden z Twoich posiłków musi być zdrowy. Sama wybierz który. Gdy już dojdziesz do punktu, w którym będzie to normalne dodaj kolejny zdrowy posiłek.

Dodatkowo wyeliminuj słodkie napoje. Woda jest smaczna i jeszcze lepiej gasi pragnienie, a tą jedną zmianą wyrzucisz ze swojego jadłospisu nawet 500 pustych kalorii!

Lubisz smażone potrawy?
Ustal że dwa razy w tygodniu będziesz je jadła. Ale nie smaż na margarynie, a na oleju kokosowym. Takie drobne zmiany zdziałają cuda, zobaczysz! 🙂

3. Zrób tabelki motywacyjne i zaplanuj wszystko co chcesz zrealizować.

Napisz to na kartce i powieś na lodówce. Tabelki przygotuj tak, byś musiała codziennie wstawiać znak „X” gdy uda Ci się wykonać zadanie. To nauczy Cię systematyczności i da ogromną  satysfakcję. Będziesz z siebie dumna, gdy kolejny „X” pojawi się na kartce.

Nie wiesz od czego zacząć, co i w jakich ilościach jeść? Nic straconego! Możesz skorzystać z gotowej diety, którą dla Ciebie przygotowałam! Znajdziesz ją TUTAJ